پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان گراتز و رومر (۲۰۰۴)

پیش نمایش راهنما
  • نسخه
  • تاریخ نشر اکتبر 24, 2018

توضیحات

 

 

گروه آموزشی مشاور پروژه

ارائه دهنده پرسشنامه و آزمون و ارائه خدمات در زمینه تحلیل داده های آماری با SPSS


نگارش پایان نامه و پروپوزال در رشته های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی

شماره تماس: ۰۹۳۷۰۳۳۴۸۸۵-۰۹۱۹۳۶۶۹۸۴۹

 

پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان گراتز و رومر (۲۰۰۴):

مقیاس دشواری در تنظیم هیجان یک شاخص خود گزارشی است که توسط گراتز و رومر در سال ۲۰۰۴ و برای ارزیابی دشواری‌های موجود در تنظیم هیجانی به شکل جامع تری نسبت به ابزارهای موجود در این زمینه ساخته شده است و دارای ۳۶ عبارت می‌باشد. گراتز و رومر (۲۰۰۴) در پژوهشی بر روی دو نمونه مجزا به بررسی ساختار عاملی وجود ۶ عامل عدم پذیرش پاسخ‌های هیجانی، دشواری در انجام رفتار هدفمند، دشواری در کنترل تکانه، فقدان آگاهی هیجانی، دسترسی محدود به راهبردهای نظم بخشی هیجانی و عدم وضوح هیجانی را تأیید نمودند. پاسخ‌ها بر اساس مقیاس ۵ درجه ای لیکرت از ۱(به ندرت) تا ۵(همیشه) نمره گذاری می‌شوند. سؤالات ۱، ۲، ۶، ۷، ۸، ۱۰، ۱۷، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۳۴ به‌صورت معکوس نمره گذاری می‌شوند.

پایایی و روایی پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان گراتز و رومر (۲۰۰۴):

نتایج مربوط به پایایی نشان می‌دهد که این مقیاس دارای همسانی درونی بالا در سطح ۹۳/۰ است. در رابطه با روایی نیز بررسی‌ها نشانگر روایی سازه و پیش بین کافی برای این مقیاس است (گراتز و رومر، ۲۰۰۴). در ایران ضریب پایایی این مقیاس بر اساس آلفای کرونباخ در پژوهش عزیزی و همکاران ۹۲/۰ به دست آمده است. بر اساس نتایج پژوهش عزیزی و همکاران تمامی زیر مقیاس‌های این مقیاس با وابستگی به نیکوتین همبستگی مثبت و معناداری دارد که نشان دهنده روایی ملاکی و سازه این پرسشنامه است (عزیزی، ۱۳۸۹؛ به نقل از شادکام، ملازاده و یاوری، ۱۳۹۵). همچنین پایایی همسانی درونی فرم ترجمه شده به فارسی این مقیاس طی یک مطالعه مقدماتی بر روی ۴۸ دانشجوی دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد، مورد محاسبه قرار گرفت. علوی در سال ۱۳۸۸ (به نقل از سپهریان آذر و همکاران، ۱۳۹۳) همسانی درونی بالایی را برای کل مقیاس ۸۶/۰ در یک جمعیت ایرانی نشان داد. در پژوهش سپهریان آذر و همکاران (۱۳۹۳) نیز آلفای کرونباخ نمره کل ۸۹/۰ به دست آمده است.

 

سپهریان آذر، فیروزه؛ اسدی مجره، سامره؛ اسدنیا، سعید؛ فرنودی، لیدا (۱۳۹۳). رابطه سبک‌های دلبستگی و راهبردهای مقابله‌ای با دشواری‌های تنظیم هیجان در دوران نوجوانی. مجله پزشکی ارومیه، ۲۵(۱۰): ۹۲۲-۹۳۰٫

شادکام، سوده؛ ملازاده، جواد؛ یاوری، امیرحسین (۱۳۹۵). بررسی نقش واسطه‌ای دشواری تنظیم هیجان در رابطه میان مواجهه

 

 

Visits: 1141


برچسب: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , دسته:

9 نظر در “پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان گراتز و رومر (۲۰۰۴)

  1. سلام و عرض ادب بنده دیشب پرسشنامه رو خروداری کردم مبلغ از حسابم کم شده ولی پرسشنامه دانلود نشده چه کنم؟

    1. سلام. لطفا با پشتیبانی تماس بگیرد. در اسرع وقت فایل برای شما ایمیل خواهد شد. ۰۹۱۹۳۶۶۹۸۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *