مبانی نظری امید تحصیلی
توضیحات
ارائه دهنده پرسشنامه و آزمون و ارائه خدمات در زمینه تحلیل داده های آماری با SPSS
نگارش پایان نامه و پروپوزال در رشته های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی
شماره تماس: ۰۹۳۷۰۳۳۴۸۸۵-۰۹۱۹۳۶۶۹۸۴۹
فهرست مطالب
امید تحصیلی در نظریه هیجانات پیشرفت
امید تحصیلی در نظریه امید اسنایدر
تفکر هدف محور
تفکر گذرگاه (مسیرهای رسیدن به هدف)
تفکر عامل
عوامل و موانع پرورش امید
پیشینه داخلی و خارجی
در نظریه اسنایدر امید هم به صورت کلی و هم به عنوان یک سازه خاص حوزه مورد توجه قرار گرفته است (اسنایدر و همکاران، ۱۹۹۱). در مقام مقایسه، معنای عام یا کلی امید، اشاره به اهداف کلی زندگی انسان بدون اشاره به حوزه خاصی از زندگی دارد، در حالی که امید خاص
حوزه به شش حوزهاجتماعی، تحصیلی، خانه و خانواده، رمانتیک، شغلی و اوقات فراغت مربوط میشود (سیمپسون، ۲۰۰۰). بنابراین در نظریه اسنایدر، امیدتحصیلی به عنوان نوعی امید در نظر گرفته میشود که خاص حوزه تحصیل است. در نظریه اسنایدر تعریف ویژهای برای امیدتحصیلی و دیگر حوزههای امید ارائه نشده است و پژوهشگران با استناد به مفاهیم اصلی نظریه امید اسنایدر، دیگر انواع امید را مورد بررسی قرار دادهاند. بنابراین درک بهتر امید تحصیلی در نظریه اسنایدر، منوط به فهم کامل این چارچوب نظری است(ابراهیمی، ۱۳۸۹).
در نظریه پکران، امید یکی از ۸ هیجانی است که در بافتهای تحصیلی و در ارتباط با فرایند یادگیری تجربه میشود. در رویکرد پکران، هیجانها بر اساس یک طبقهبندی سهبعدی تعریف میشوند (پکران، ۲۰۰۹). در واقع هیجانهای تحصیلی را میتوان از بعد بار ارزشی(مثبت در مقابل منفی یا خوشایند در مقابل ناخوشایند)، سطح فعالیت(فعال در مقابل منفعل یا غیرفعال) و کانون تمرکز موضوعی (متمرکز بر فعالیت یا متمرکز بر پیامد) میتوان دستهبندی کرد. برایناساس، همانطور که در جدول ۲-۱ مشاهده میشود، در چارچوب نظریه پکران، امید تحصیلی را میتوان به عنوان یک هیجان فعال و خوشایند (مثبت) متمرکز بر پیامد تعریف کرد. امید از نظر بار عاطفی یک هیجان مثبت است، چراکه تجربه آن احساسات مثبتی را به دانش آموز انتقال میدهد. مثلا هنگامی که یک دانش آموز به کسب یک نتیجه مثبت امید دارد، احساسات خوشایندی تجربه میکند. این هیجان فعال است، چراکه دانش آموز با توجه به اینکه امیدوار است ممکن است اقداماتی انجام دهد و فعالیتی را بروز دهد. مثلا چون امیدوار است نمره خوبی بگیرد، بیشتر درس میخواند و آخر اینکه همانطور که گفته شد چون در این هیجان فرد مترصد دریافت یک نتیجه است و احتمال کسب آن نتیجه است که فرد را امیدوار میکند، بنابراین یک هیجان متمرکز بر پیامد نیز محسوب میشود(ابراهیمی قیری، ۱۳۹۲).
بازدیدها: 276
برچسب: ادبیات تحقیق امید, ادبیات تحقیق امید تحصیلی, ادبیات و پیشینه پژوهش امید تحصیلی, امید تحصیلی چیست؟, انجام پایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی, انجام پایان نامه روانشناسی و مشاوره و علوم تربیتی, انجام تجزه و تحلیل های آماری, انجام تحلیل های آماری با spss, انجام تحلیل های آماری رشته های روانشناسی و علوم تربیتی, انجام فصل چهارم پایان نامه, پایان نامه امید تحصیلی, پایان نامه در مورد امید تحصیلی, پیشینه پژوهش امید تحصیلی, تحقیق در مورد امید تحصیلی, خرید مبانی نظری امید تحصیلی, دانلود رایگان مبانی نظری امید تحصیلی, دانلود مبانی نظری امید تحصیلی, راهنمایی و مشاوره در نگارش پروزوال, فصل دوم امید تحصیلی, مبانی نظری, مبانی نظری امید تحصیلی, مشاوره پروژه, مشاوره در نگارش پروپزوال روانشناسی, مطلب در مورد امید تحصیلی, نگارش پایان نامه, نگارش پایان نامه روانشناسی با قیمت استثنایی, نگارش پایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی, نگارش پروپوزال, نگارش پروپوزال با قیمت دانشجویی, همه چیز در مورد امید تحصیلی دسته: ادبیات تحقیق
2 نظر در “مبانی نظری امید تحصیلی”
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
شبکه های اجتماعی ما
--خالی--
نوشتههای تازه
بایگانیها
دستهها
- 0
- 17
- 97
- 312
- 1,019
- 10,151
- 168,710
سلام من از سایت شما خرید کردم،ولی مقاله برام دانلود نشد،با پشتیبانی هم تماس گرفتم پاسخ ندادن
مجدد با پشتیبانی تماس بگیرید. ۰۹۱۹۳۶۶۹۸۴۹