مبانی نظری سازگاری تحصیلی(فصل دوم پایان نامه)
توضیحات
نگارش پایان نامه و پروپوزال در رشته های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی
شماره تماس: ۰۹۳۷۰۳۳۴۸۸۵-۰۹۱۹۳۶۶۹۸۴۹
فهرست منابع
مفهوم سازگاری
تعاریف سازگاری
نظریه های سازگاری
ناسازگاری کودکان در عصر حاضر
سازگاری و ناسازگاری
خصوصیات افراد ناسازگار
عوامل موثر در سازگاری
سازگاری و بهداشت روانی
سازگاری آموزشی یا تحصیلی
تعریف سازگاری داری پیچیدگیهای بسیاری است، زیرا از ناسازگاری معانی مختلفی درک میشود و همین موضوع سبب بحث و جدالهایی در روانشناسی شده است. بهعنوانمثال ممکن است که ملاک محققی از سازگاری توانایی فرد در تطبیق نیازهایش با نیازهای محیط باشد. درحالیکه محقق دیگری بر روی میزان مطابقت رفتار فرد با دستورات جامعه بیشتر تأکید کند. هرکدام از این ملاکها و تعاریف اغلب منجر به قضاوتهای متعددی از رفتار و خصوصیات روانی خواهد شد که سازگاری نامیده میشود (پورمقدس، ۱۳۹۱).
بهطورکلی، سازگاری عبارت است از مجموعه همبستگیهای درونی و بیرونی، بهعبارتدیگر روابط موجود زنده با محیط که موجب میشود موجود زنده بهصورتی خاص در یک فضای مشخص زندگی نموده و به پایداری نوعی که به آن تعلق دارد کمک کند (یمینی دوزی، ۱۳۷۱؛ به نقل از دری ایرندگان، ۱۳۹۵). در این میان، مک دانلد[۱] میگوید: ” وقتی میگوییم فردی سازگار است که پاسخهایی را که او را به تعامل با محیطش قادر میسازد آموخته باشد و به طریق قابلقبول اعضای جامعه خود رفتار کند تا نیازهای او ارضا شوند.”
منظور از سازگاری آموزشی کنار آمدن با محیط مدرسه، معلمان، همکلاسیها و مواد آموزشی و محتوای دروس و همچنین علاقهمندی به تحصیل و توجه به درس میباشد. سازگاری مدرسهای به عمل منطبق ساختن محیط مدرسه با احتیاجات دانشآموزان گفته میشود (شعاری نژاد، ۱۳۹۲). سازگاری آموزشی میتواند به اجزایی تقسیم شود که اهم آنان عبارت است از رضایت از مدرسه و حضور و پافشاری بر آن، رقابت در نظر معلمان، نمرات پیشرفته تحصیلی، دوست داشته شدن توسط معلمان، قضاوت معلم در سازگاری آموزشی، عملکرد با مسئولین مدرسه و… (اسکات، ۲۰۰۵؛ به نقل از دری ایرندگان، ۱۳۹۵). در هر مدرسه و کلاس دانشآموزانی وجود دارند که به دلیل خصوصیات و شرایط فردی، خانوادگی و اجتماعی در پذیرش انتظارات و مقررات محیط آموزشی، در انطباق دادن خود با آن و نیز در رفتار و برخورد متعادل با همسالان و همکلاسیهای خود دچار مشکل میباشند (گیتونی، ۲۰۰۰؛ ترجمه بازرگان، ۱۳۹۰).
بازدیدها: 238
برچسب: ادبیات تحقیق سازگاری تحصیلی, خرید ادبیات تحقیق سازگاری تحصیلی, خرید مبانی نظری سازگاری آموزشی, دانلود رایگان سازگاری تحصیلی, دانلود رایگان مبانی نظری سازگاری تحصیلی, دانلود مبانی نظری سازگاری آموزشی, سازگاری, سازگاری آموزشی, سازگاری تحصیلی, فصل دوم پایان نامه سازگاری تحصیلی, فصل دوم سازگاری آموزشی, فصل دوم سازگاری تحصیلی, مبانی نظری سازگاری, مبانی نظری سازگاری آموزشی, مبانی نظری سازگاری تحصیلی, نظریه های ساززگاری تحصیلی, همه چی در مورد سازگاری تحصیلی دسته: ادبیات تحقیق
2 نظر در “مبانی نظری سازگاری تحصیلی(فصل دوم پایان نامه)”
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
شبکه های اجتماعی ما
--خالی--
نوشتههای تازه
بایگانیها
دستهها
- 0
- 0
- 15
- 107
- 528
- 9,936
- 166,808
سلام وقت بخیر، میخواستم بدونم منابعی که در این فایل استفاده شده از سال ۱۳۹۵ به بعد یا ۲۰۱۵ به بعد را شامل می شود یا خیر؟
سلام بله همینطوره